Dorstlust opent de eerste frisdrankwinkel van Nederland

In Amsterdam opent Dorstlust op zaterdag 18 juni de eerste frisdrankwinkel van Nederland. In de winkel ligt, zoals we van Dorstlust gewend zijn, de focus op alternatieve frisdranken zoals Fritz-Kola, Club-Mate, Fentimans en Charitea. Daarnaast is Dorstlust’s Drankerij een one-stop-shop voor liefhebbers van mix drinks en cocktails. In de winkel worden vernieuwende alcoholische drankmerken aangeboden en kun je er advies krijgen over bijvoorbeeld de beste gin & tonic combinaties.

Een échte winkel

Vier jaar geleden kwamen Boyd Zandwijken, Stephan van Duuren en Tessa Monfrooy tijdens een zomer in Berlijn op het idee iets met alternatieve frisdrank te doen. Waar met name de Oosterburen een stuk meer te bieden hebben qua frisdrank, bleek het in Nederland nog onbekend. Dorstlust wilde dat veranderen en haalde daarom deze dranken naar Nederland – en niet zonder succes. Inmiddels is Dorstlust dé frisdrankleverancier voor groothandel en horeca en wordt via de webshop meer dan 150 verschillende frisdranken aangeboden aan consumenten. En nu is het dus tijd voor de opening van een ‘echte’ winkel in Amsterdam.

Dorstlust
Dorstlust

Ruim 150 speciale frisdranken

In de opkomende Pretoriusstraat in Amsterdam-Oost is er keuze uit 65m2 speciale frisdranken. Denk bijvoorbeeld aan smaken als komkommer-watermeloen, lavendel-bergamot, ananas en salie, maar ook aan natuurlijke cola’s, biologische ijstheeën en pittige gemberbieren. ‘Met deze winkel hopen wij Nederland bekender te maken met alternatieve frisdranken van kleinere producenten en willen we mensen uitnodigen ook eens wat anders te drinken’, legt Tessa Monfrooy uit. ‘Achter elk product zit een mooi verhaal dat het waard is om verteld te worden.’

Dorstlust

Drink eens wat anders!

Naast frisdranken biedt de Drankerij op een toegankelijke manier een steeds wisselende selectie aan gedestilleerd, lokale bieren en sprankelende ciders. Bij Dorstlust geen rijen stoffige flessen, maar een eigenwijze, vernieuwende kijk op een drankenwinkel. ‘Zo zullen we nieuwe merken en goede producten gaan verkopen die je niet zomaar overal kunt vinden, maar die wel hun succes in de betere horeca al aan het bewijzen zijn.’, vertelt Tessa. ‘Denk bijvoorbeeld eens aan Willem’s Wermoed of een echt lekkere mezcal’.

Dorstlust

One-stop-shop voor de cocktailliefhebber

Door de populariteit van de gin & tonic wordt de cocktailcultuur nu eindelijk meer omarmd in Nederland.’We hopen mensen met onze winkel te inspireren en helpen om ook thuis aan de slag te gaan met mix drinks en cocktails, vertelt Tessa.’We zien die trend al in verschillende steden over de hele wereld en willen met onze one-stop-shop bijdragen aan een mooie avond thuis’.

Deel dit artikel:
Pin It

Leave a Reply

Your email address will not be published.